Maaike de Vries - Internationale Communicatie Marketeer

Begin 2016 ben ik bij Barenbrug begonnen als communicatie marketeer. In deze functie ben ik zowel verantwoordelijk voor het ontwikkelen van internationale marketing campagnes voor het portfolio voedergrassen, als voor de ontwikkeling van online media. Het innovatieve karakter van Barenbrug daagt mij als marketeer uit om onze nieuwe concepten optimaal te introduceren in de markt.

Internationale focus

Ik werk samen met collega’s en klanten uit veel verschillende landen. De ontwikkeling van internationale marketing activiteiten vraagt om frequente skype meetings en periodieke reizen om met iedereen in contact te blijven. Ik werk nauw samen met de internationale product manager om op de hoogte te blijven van de status van productinnovaties en de daarbij behorende marketingcampagnes te ontwikkelen. Ik ben ook verantwoordelijk van de ontwikkeling van onze online media en het social media beleid. Op dit moment coördineer ik bijvoorbeeld de overgang van een groot aantal van onze internationale websites naar een nieuw responsive ontwerp.

Toen ik in deze functie begon heb ik een intensief inwerkprogramma gevolgd om de collega’s en het bedrijf goed te leren kennen. Barenbrug heeft een informele werksfeer en veel collega’s zijn open en behulpzaam. Wat me opvalt is dat iedereen in het bedrijf oprecht enthousiast is over gras! Barenbrug loopt voorop op het gebied van grasinnovatie en ik ben onder de indruk van de kennis die hier in huis is.

 

Dierwetenschapper met marketing ambities

Ik heb Dierwetenschappen en Marketing en Consumentenwetenschappen gestudeerd aan de Wageningen Universiteit. De combinatie van deze twee studies is vrij uniek. Het helpt me in mijn werk om de agrarische sector te begrijpen en deze inzichten toe te passen in marketing-  en communicatie activiteiten. Na mijn afstuderen heb ik altijd gewerkt in functies op het raakvlak van inhoudelijke dierwetenschappelijke kennis, educatie en marketing. Voordat ik bij Barenbrug begon werkte ik bijvoorbeeld als Programma Manager bij Wageningen Academy (onderdeel van Wageningen Universiteit), waar ik internationale opleidingsprogramma’s ontwikkelde en in de markt zette voor professionals uit de dierlijke sectoren.

 

 

Barenbrug stimuleert haar medewerkers om nieuwe ideeën en activiteiten te ontplooien.

Maaike de Vries

Waarom Barenbrug?

De keuze om bij Barenbrug te gaan werken heb ik gemaakt omdat het innovatieve en ondernemende karakter van dit bedrijf me aanspreekt. Het is fijn om voor een agrarisch bedrijf te werken dat open staat voor innovaties en waar ik als marketeer word uitgedaagd om vernieuwende marketingactiviteiten te ontwikkelen. Barenbrug stimuleert haar medewerkers om nieuwe ideeën en activiteiten te ontplooien. Een mooi voorbeeld daarvan is het feit dat ik inmiddels ook betrokken ben bij de opzet en uitbouw van de Barenbrug Academy, waarbinnen we vertegenwoordigers van onze distributeurs opleiden op het gebied van gras. Deze flexibiliteit maakt Barenbrug een prettige werkgever!

 

terug