Naamsbekendheid maakt dat mensen een bedrijf boven een ander bedrijf verkiezen; zelfs wanneer de producten die zij aanbieden identiek zijn. Waterflessen zijn hier een groot voorbeeld van; in uiterlijk, smaak en prijs zijn ze bijna allemaal identiek.
Dus waarom beïnvloedt hetgeen dat op de fles staat de koopbeslissing die we maken? Eenvoudig gezegd, is het omdat merken ervoor zorgen dat we iets voelen. We raken verbonden aan merken vanwege de manier waarop ze ons doen voelen. Misschien spelen ze zelfs een rol in hoe wij onszelf voelen, of in hoe anderen ons beoordelen.
Merkstrategie gaat over het begrijpen van de handelswijze van onze business en het verbeteren daarvan. De strategie is gebaseerd op de kernprincipes ’waarom’ en ‘hoe’ ons bedrijf bestaat en om het correct uitvoeren van de grondbeginselen. Weten waarvoor we staan en het tot leven brengen. Dit is de reden waarom we dit onderzoek zowel intern als extern uitvoeren, om inzicht te krijgen in hoe het merk en de markt wordt ervaren, en bijgevolg waar het zich in de toekomst moet bevinden om herkenning, aandacht en uiteindelijk koop te stimuleren.